Forum "Polskie Orły" Strona Główna "Polskie Orły"
Forum Polskiej Drużyny Backgammona
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawe sytuacje
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Polskie Orły" Strona Główna -> Dyskusje i rozmowy o backgammonie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_jose65
Orzeł



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 16:38, 20 Mar 2010    Temat postu:

chyba trochę za duży hardkor wystawiać się dwoma pionami myślę że wystawka jednym + pokrycie jedynki w zupełności wystarczy na ewentualne rozbicie kotwicy czyli 8/6, 5/1

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_niuniuch
Orzeł



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:02, 22 Mar 2010    Temat postu:

a jednak jwill ma rację Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_jose65
Orzeł



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:00, 23 Mar 2010    Temat postu:

co ciekawe, gdyby partia nie była podwojona to najlepszą opcją byłoby 6/2, 3/1 wg 3-ply (grandmaster) z największą szansą na wygranie partii. Na wygranie partii gammonem propozycja jwilla miałaby największe prawdopodobieństwo ale dopiero 4 pozycja ruchu ze stratą 0,07% szans na zwycięstwo.

Ciekawe dlaczego GNU podaje w tym przypadku odmienne propozycje. W sumie to początek partii.
Wniosek, jeśli grasz bez podwojenia graj bezpieczniej? a jeśli z podwojeniem graj ryzykowniej bo może ugryziesz za 4 ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EU_PL_jose65 dnia Wto 11:04, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_JANO
Administrator



Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:22, 02 Cze 2010    Temat postu:

Kod:
GNU Backgammon  Position ID: ezcBAEO72QaBAA
                 Match ID   : EQF7AAAAAAAA
 +12-11-10--9--8--7-------6--5--4--3--2--1-+     O: EU_PL_JANO
 | O              O |   | O  O  X  O  O  O |     0 points
 |                O |   | O  O  X  O  O  O |     Rolled 66
 |                  |   |             O    |     
 |                  |   |                  |     
 |                  |   |                  |   
^|                  |BAR|                  |     3 point match
 |                  |   |                  |   
 |                  |   |             X    |     
 |                  |   |          X  X    |     
 |                  |   |       X  X  X  X |     
 |                O | X | X     X  X  X  X |     0 points
 +13-14-15-16-17-18------19-20-21-22-23-24-+     X: EU_PL_porannaa (Cube: 2)



Co byscie zrobili ? duzo opcji nie ma wiec....

Dzieki niuniuch za pomoc;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EU_PL_JANO dnia Śro 18:23, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PLc_Witch
Administrator



Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Baden-Würtemberg, Niemcy

PostWysłany: Śro 20:50, 02 Cze 2010    Temat postu:

Ja bym na polu 7 zostawila pion.

Nie bylo juz podobnej sytuacji? Ze nie ma sie co cykac otwarcia na ewentualne bicie jedna mozliwa kombinacja, bo mozna upolowac kolejny pion w domu przeciwnika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_JANO
Administrator



Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:27, 03 Cze 2010    Temat postu:

nie wiem czy byla, tak czy siak masz racje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_gluki
Nauczyciel



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krk/BB

PostWysłany: Nie 11:45, 26 Wrz 2010    Temat postu:

Kod:
    GNU Backgammon  Position ID: OG/gAUiZPZEBKA
                    Match ID   : QYlsAQAAAAAA
    +24-23-22-21-20-19------18-17-16-15-14-13-+  O: adrianhooo (Cube: 2)
    | X  X     O     O | O | O              X |  0 points
    |          O     O |   | O              X | 
    |          O     O |   |                  | 
    |                O |   |                  | 
    |                  |   |                  | 
    |                  |BAR|                  |v 11 point match
    |                  |   |                  | 
    |                X |   |                O | 
    |                X |   |                O | 
    |       X     X  X |   |                O |  Rolled 13
    | X  O  X     X  X |   |    X        X  O |  0 points
    +-1--2--3--4--5--6-------7--8--9-10-11-12-+  X: gluki


jakieś pomysły? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_JANO
Administrator



Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:56, 26 Wrz 2010    Temat postu:

5/2*/1?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PLc_Witch
Administrator



Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Baden-Würtemberg, Niemcy

PostWysłany: Nie 18:28, 26 Wrz 2010    Temat postu:

tez bym tak zagrala jak JANO proponuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_gluki
Nauczyciel



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krk/BB

PostWysłany: Nie 22:08, 26 Wrz 2010    Temat postu:

Dobrze!
Zaskakujecie mnie Smile Nie widziałem w ogóle takiej możliwości ruch.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_Herbert1
Rezydent



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki / Łódź

PostWysłany: Czw 10:23, 28 Paź 2010    Temat postu:

2 pozycje dzisiaj zaproponuje:

1.
Kod:
 GNU Backgammon  Position ID: vZsBBwC024LBAA
                 Match ID   : AYFpARAAAAAA
 +12-11-10--9--8--7-------6--5--4--3--2--1-+     O: hssh01ak (Cube: 2)
 | X           O  O |   | O  O  O  O       |     1 point
 | X              O |   | O  O  O          |     Rolled 32
 | X                |   |    O             |     
 |                  |   |                  |     
 |                  |   |                  |   
^|                  |BAR|                  |     11 point match
 |                  |   |                  |   
 |                  |   |             X    |     
 |                  |   |          X  X    |     
 | O              O |   | X     X  X  X    |     
 | O              O |   | X     X  X  X  X |     0 points
 +13-14-15-16-17-18------19-20-21-22-23-24-+     X: burta76






Zagrałem 8/3
Gnu uznał mój ruch za dopiero 4.

Lepsze były 3 inne, mianowicie:

7/2 - 53,94%
8/6 5/2 - 53,87%
7/4 5/3 - 53,78%
8/3 - 53,78%

Wystawienie 2 kamieni pod bicie wiąże się chyba z tym, że przeciwnik ma 3 kamienie na 12 polu i nie ma ryzyka, że wystawi któryś z nich pod bicie...

------------------------

2.

Kod:
 GNU Backgammon  Position ID: td0DAMCunwAAAA
                 Match ID   : QQltATAAEAAA
 +13-14-15-16-17-18------19-20-21-22-23-24-+     O: hssh01ak (Cube: 2)
 |                  |   | O  O  O  O  O  O | O   3 points
 |                  |   | O  O  O  O       | O   
 |                  |   | O  O             |     
 |                  |   | O                |     
 |                  |   |                  |   
v|                  |BAR|                  |     11 point match
 |                  |   |       6          |   
 |                  |   |       X          |     
 |                  |   |       X     X    |     
 |                  |   |       X     X  X | X   Rolled 23
 |                  |   | X     X  X  X  X | X   2 points
 +12-11-10--9--8--7-------6--5--4--3--2--1-+     X: burta76



Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby było tak jak uważa gnu, czyli najlepszym ruchem jest:

6/3 2/off - 50,53%
3/off 2/off - 50,41%

Może wyższy poziom zagrałby jednak 3/off i 2/off ;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EU_PL_Herbert1 dnia Czw 12:53, 28 Paź 2010, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_jwill
Orzeł



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 22:05, 28 Paź 2010    Temat postu:

Ogólnie mamy do czynienia z sytuacjami nad którymi nie powinniśmy się zastanawiać a szczególnie nad sytuacją w punkcie drugim, która ma bardzo minimalny wpływ na dalszy rozwój partii. Przyjrzyjmy się jednak tym dwóm sytuacjom i wyjaśnijmy w miarę składnie dlaczego GNU może mieć lepszy ruch.

Sytuacja nr 1.
W tej sytuacji trzeba zastanowić się nie który ruch jest w danej chwili najbezpieczniejszy tylko co dam daje przed następnym ruchem. Ruch 8/3 jest dobry bezpieczny, blokujemy sobie pole nr 3 jednak w następnym ruchu szanse na zablokowanie dalszej części bazy jest małoprawdopodobne. Ruch 7/2 jest lepszy, nie powinniśmy się przejmować, że wystawiamy się na bicie przed następnym ruchem bo do tego bicia i tak nie dojdzie, przeciwnik nie podejmnie ryzyka wystawienia się na bicie bo ma 3 pionki na polu 12. Po wykonaniu ruchu 7/2 zobacz ile masz kombinacji zablokowania 5 na 6 wszystkich pól w bazie. Jest ich bardzo dużo. Zasada jest taka: Gdy wiesz, że przeciwnik w najbliższej przyszłości nie wystawi się na bicie staraj się jak najszybciej zablokować baze, mimo żę czasami zostawiasz dwa czy trzy single w bazie to dzięki temu szybciej zabudujesz bazę zwiększając sobie szanse na wygranie danej partii nawet gammonem.

Sytuacja nr 2.
Generalnie stosując się do zasady: "gdy masz szansę schować dwa piony najlepszym zagraniem będzie jak to zrobisz" gracz nie popełnia nawet małych błedów. Są wyjątki w postaci tego co tu nam przedstawiłeś, ale są to wyjątki, w których różnica błędu nie przekroczy 0,2 %. W przedstawionej przez Ciebie sytuacji rozważmy dwa warianty na schowanie wszystkich pionów :

- wariant nr 1:
Wykonujemy ruch 3/off 2/off. Schowane mamy 4 piony, zostaje 11. Jednak w tej sytuacji zostawiamy luki na polach 3 oraz 5. Potrzebujemy 6 rzutów, żeby schować wszystkie piony jednak w pierwszym rzucie może na kostce paść 5 i generalnie zostanie nam 10 pionów do schowania z czego 6 będzie na polu nr 4. Szansa przy takiej sytuacji na schowanie wszystkich pionów w 5 rundach jest niska, gdyż jest duża szansa na wyrzucenie "trójki" a nawet kilku w kolejnych rzutach.

- wariant n 2:
Wykonujemy ruch 6/3 2/off. Schowane mamy 3 piony, zostaje 12. W tej sytuacji mamy na tyle równomiernie rozłożone piony, że szansa schowania wszystkich pionów w 6 następnych rundach rzutowych jest troszeczkę większa niż w sytuacji pierwszej - stąd ta minimalna różnica.

Myślę, że język jest dla was zrozumialy, zwazywszy na to ze poeta nie jestem.
Pozdro Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_gluki
Nauczyciel



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krk/BB

PostWysłany: Pią 15:04, 29 Paź 2010    Temat postu:

a propos wchodzenia, które na piranii jest automatyczne, a według GNU nie jest:

sytuacja 1:
Kod:
    GNU Backgammon  Position ID: 290BUADtPg8AAA
                    Match ID   : QYmsABAAAAAA
    +24-23-22-21-20-19------18-17-16-15-14-13-+  O: gluki (Cube: 2)
    | O  O  O  O  O    |   |                  |  1 point
    | O  O  O  O  O    |   |                  | 
    |       O  O  O    |   |                  | 
    |                  |   |                  | 
    |                  |   |                  | 
    |                  |BAR|                  |v 5 point match
    |          X       |   |                  | 
    |          X     X |   |                  | 
    |       X  X     X |   |                  | 
    |    X  X  X     X |   |                  |  Rolled 13
    | X  X  X  X     X |   |    O  O          |  0 points
    +-1--2--3--4--5--6-------7--8--9-10-11-12-+  X: bun1cu


Kod:
    1. Cubeful 3-ply    6/5 3/off                    Eq.:  +0,772
       0,906 0,000 0,000 - 0,094 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]
    2. Cubeful 3-ply    3/off 1/off                  Eq.:  +0,771 ( -0,001)
       0,905 0,000 0,000 - 0,095 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]


sytuacja 2:
Kod:
    GNU Backgammon  Position ID: ACAguA0AAAAAAA
                    Match ID   : UQlxABAACAAA
    +24-23-22-21-20-19------18-17-16-15-14-13-+  O: gluki
OOO |                  |   |                  |  1 point
OOO |                  |   |                  | 
OOO |                  |   |                  | 
 OO |                  |   |                  | 
 OO |                  |   |                  | 
    |                  |BAR|                  |v 3 point match
  X |                  |   |                  | 
  X |                  |   |                  | 
 XX | X                |   |                  | 
 XX | X  X  X          |   |                  |  Rolled 24
 XX | X  X  X  O       |   |             O    |  1 point
    +-1--2--3--4--5--6-------7--8--9-10-11-12-+  X: bun1cu (Cube: 2)


Kod:
    1. Cubeful 3-ply    3/1 3/off                    Eq.:  +0,855
       0,928 0,000 0,000 - 0,072 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]
    2. Cubeful 3-ply    3/off 2/off                  Eq.:  +0,854 ( -0,001)
       0,927 0,000 0,000 - 0,073 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]


sytuacja 3:
Kod:
    GNU Backgammon  Position ID: 7PaISADfAAAAAA
                    Match ID   : UonsAAAACAAA
    +24-23-22-21-20-19------18-17-16-15-14-13-+  O: gluki
    |       O  O  O  O |   |       O        O |  0 points
    |       O  O  O  O |   |                  | 
    |          O     O |   |                  | 
    |                O |   |                  | 
    |                  |   |                  | 
    |                  |BAR|                  |v 7 point match
  X | X                |   |                  | 
  X | X                |   |                  | 
 XX | X                |   |                  | 
 XX | X  X             |   |                  |  Rolled 13
 XX | X  X             |   |    O     O       |  1 point
    +-1--2--3--4--5--6-------7--8--9-10-11-12-+  X: bun1cu (Cube: 4)


Kod:
    1. Cubeful 3-ply    2/1 2/off                    Eq.:  +1,529
       1,000 0,927 0,000 - 0,000 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]
    2. Cubeful 3-ply    2/off 1/off                  Eq.:  +1,526 ( -0,003)
       1,000 0,923 0,000 - 0,000 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]

ad sytuacja 3: Ktoś mi potrafi wytłumaczyć dlaczego drugi ruch jest gorszy?

sytuacja 4:
Kod:
    GNU Backgammon  Position ID: tu0ioADfCQAAAA
                    Match ID   : Qwk5AjAAIAAA
    +24-23-22-21-20-19------18-17-16-15-14-13-+  O: gluki (Cube: 8)
    |    O  O  O  O  O |   | O        O       |  3 points
    |    O  O  O  O  O |   |                  | 
    |                O |   |                  | 
    |                  |   |                  | 
    |                  |   |                  | 
    |                  |BAR|                  |v 17 point match
  X | X                |   |                  | 
  X | X                |   |                  | 
  X | X  X             |   |                  | 
  X | X  X             |   |                  |  Rolled 26
 XX | X  X     X       |   | O  O             |  4 points
    +-1--2--3--4--5--6-------7--8--9-10-11-12-+  X: bun1cu


Kod:
    1. Cubeful 3-ply    4/off                        Eq.:  +1,226
       1,000 0,679 0,000 - 0,000 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]
    2. Cubeful 3-ply    4/off 2/off                  Eq.:  +1,226 ( -0,000)
       1,000 0,678 0,000 - 0,000 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]

ad sytuacja 4: Albo tutaj, dlaczego szanse na wygraną za 2 punkty się różnią?

sytuacja 5:
Kod:
    GNU Backgammon  Position ID: 4HPwATDgc/ABMA
                    Match ID   : MAGuADAAIAAA
    +-1--2--3--4--5--6-------7--8--9-10-11-12-+  O: gluki
    | X              O |   |    O           X |  3 points
    | X              O |   |    O           X |  Rolled 43
    |                O |   |    O           X | 
    |                O |   |                X | 
    |                O |   |                X | 
    |                  |BAR|                  |^ 5 point match (Cube: 1)
    |                X |   |                O | 
    |                X |   |                O | 
    |                X |   |    X           O | 
    | O              X |   |    X           O | 
    | O              X |   |    X           O |  4 points
    +24-23-22-21-20-19------18-17-16-15-14-13-+  X: bun1cu


Kod:
    1. Cubeful 3-ply    24/21 24/20                  Eq.:  +0,917
       0,494 0,120 0,004 - 0,506 0,125 0,004
        3-ply cubeful prune [grandmaster]
    2. Cubeful 3-ply    24/20 13/10                  Eq.:  +0,911 ( -0,007)
       0,494 0,135 0,005 - 0,506 0,133 0,005
        3-ply cubeful prune [grandmaster]
    3. Cubeful 3-ply    24/21 13/9                   Eq.:  +0,908 ( -0,009)
       0,494 0,138 0,005 - 0,506 0,135 0,005
        3-ply cubeful prune [grandmaster]

Sytuacja po Crofordzie, brakuje nam 2 punktów do wygrania meczu. Jakieś pomysły dlaczego taka kolejność?

Kod:
    GNU Backgammon  Position ID: 740DCgD7fAIAAQ
                    Match ID   : cAl1AYAAOAAA
    +24-23-22-21-20-19------18-17-16-15-14-13-+  O: gluki
    | O  O  O     X  O |   |                  |  8 points
    | O  O  O        O |   |                  | 
    | O  O           O |   |                  | 
    | O  O             |   |                  | 
    |                  |   |                  | 
    |                  |BAR|                  |v 11 point match (Cube: 1)
    |    X     X       |   |                  | 
    |    X     X       |   |                  | 
    |    X     X       |   |                  | 
    | X  X     X       |   |                  |  Rolled 25
  X | X  X     X     X |   |             O  O |  7 points
    +-1--2--3--4--5--6-------7--8--9-10-11-12-+  X: bun1cu


Kod:
    1. Cubeful 3-ply    20/13                        Eq.:  +0,021
       0,515 0,002 0,000 - 0,485 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]
    2. Cubeful 3-ply    20/18 6/1                    Eq.:  +0,010 ( -0,011)
       0,516 0,003 0,000 - 0,484 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]
    3. Cubeful 3-ply    6/1 4/2                      Eq.:  +0,010 ( -0,011)
       0,520 0,010 0,000 - 0,480 0,000 0,000
        3-ply cubeful prune [grandmaster]

Jak dla mnie to statystyka jest sprzeczna z kolejnością w jakiej są wypisane rozwiązania.

Pomijając sytuacje pierwszą, której wytłumaczenie jest analogiczne do tego co jwill przedstawił w poście wyżej, to co z innymi?
btw. automatyczne zdejmowanie pionów ssie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_s1macio
Orzeł



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 22:48, 29 Paź 2010    Temat postu:

ad.3 ^ ad.4 Shocked Shocked Shocked Shocked

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EU_PL_s1macio dnia Pią 22:49, 29 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU_PL_Herbert1
Rezydent



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki / Łódź

PostWysłany: Sob 17:40, 30 Paź 2010    Temat postu:

Dużo tych sytuacji i wszystkie proste jak konstrukcja cepa, a jednak są rozbieżności w ocenie. Przypuszczam, że chodzi o to, żeby została parzysta ilość pionków Smile
W ostatnim rzucie - jaki by nie był - gnu chce, żeby były wykorzystane obie kości Wink

Podam jeszcze ciekawą pozycję, gdzie raczej nikt by nie zagrał jak gnu Very Happy
W meczu do 11 prowadziłem 8:2. Przeciwnik wcześniej podwoił, a ja w poniższej sytuacji dałem x4:

Kod:
 GNU Backgammon  Position ID: BwAAcAAAAAAAAA
                 Match ID   : AQFgAYAAEAAA
 +12-11-10--9--8--7-------6--5--4--3--2--1-+     O: hssh01ak (Cube: 2)
 |                  |   |                O | OOO 8 points
 |                  |   |                O | OOO On roll
 |                  |   |                O | OO 
 |                  |   |                  | OO 
 |                  |   |                  | OO
^|                  |BAR|                  |     11 point match
 |                  |   |                  | XX
 |                  |   |                  | XX 
 |                  |   |                X | XX 
 |                  |   |                X | XXX
 |                  |   |                X | XXX 2 points
 +13-14-15-16-17-18------19-20-21-22-23-24-+     X: mmxii



Gnu moje x4 oceniło jako ruch bardzo zły, mimo, że miałem 92,08% na zwycięstwo. Decyzję przeciwnika o poddaniu oceniło również jako ruch bardzo zły:

Kod:
Cube analysis
3-ply cubeless MWC  92,08% (Money:  +0,722)
  0,861 0,000 0,000 - 0,139 0,000 0,000
Cubeful equities:
1. No double            92,08%
2. Double, pass         94,59%  (  2,51%)
3. Double, take         89,57%  ( -2,51%)
Proper cube action: No redouble, take (50,0%)


Zdaję sobie sprawę z tego, że on mógł przyjąć i dalej - ja rzucam nie-dubla, on daje x8, ja oczywiście przyjmuję, on rzuca dubla i jest 10:8 dla niego.

Jedynym racjonalnym wyjaśnieniem jest to, że 92% to jest jednak za mały procent i jednocześnie 8% szans to zbyt dużo na ustratę aż 8 punktów, jednak kto o zdrowych zmysłach w takiej sytuacji przyjąłby x4?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EU_PL_Herbert1 dnia Sob 17:54, 30 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Polskie Orły" Strona Główna -> Dyskusje i rozmowy o backgammonie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin